28 Mayıs 2020 Perşembe

PROJEMİZ HAKKINDA


PROJE  PLANLAMASI
PROJENİN ADI
FARKLI OKULLAR ORTAK DEĞERLER
ORTAKLAR
DUYGU SÖYLER
EMİNE AKAR
ZELİHA ACAR KÜÇÜKER
AYSUN BİLGE FENERCİOĞLU
EMİNE GÜL ŞAHİN
GÜLCAN SAYDAN
AYRINTILAR
YAŞ GRUBU: 4-6 YAŞ
İLETİŞİM DİLİ: TÜRKÇE
SÜRESİ: KASIM 2019- MAYIS 2020
OKUL TİPİ: ANASINIFI-ANAOKULU

TANITIM
SEVGİ, SAYGI,ÖZGÜVEN,DOSTLUK,SORUMLULUK,PAYLAŞMAK, DEĞERLERİNİN ANASINIFI DÜZEYİNDE ÇALIŞILMASI.
PROJE HAKKINDA
İnsanların sağlıklı iletişim kurabilmeleri için davranışların temelinde yatan değerlerin kazanılması oldukça önemlidir. Bu davranışların erken çocukluk döneminde kazandırılması gerekmektedir. Projemiz farklı okullarda ve farklı sınıflarda sevgi,saygı,özgüven,dostluk,sorumluluk,paylaşmak-iyilik yapma değerlerini ele alarak bu değerleri okul öncesi dönemdeki çocuklara kazandırmayı amaçlayan bir projedir.

HEDEFLERİ
 
*İyi karakterli bireyler yetiştirmek, temel değerleri pekiştirmek;    * Çocukların kendilerine ve topluma yararlı olacak sevgi, saygı, arkadaşlık, dostluk, yardımlaşma, paylaşma, sorumluluk, ögüven değerlerini kazanmalarını sağlamak;
* Çocukların farklı değerlerin üzerinde düşünmelerine, düşüncelerini ifade etmelerine ve kazandıkları değerleri davranışa dönüştürmelerine fırsat tanımak                                              *Çocukların farklı okullardan farklı sınıflardan arkadaş edinmelerine fırsat oluşturmak

BEKLENEN SONUÇLAR
*İyi karakterli bireyler yetişecek, temel değerlerimiz pekişecektir. * Çocuklar sevgi, saygı,dostluk,özgüven, paylaşma,iyilik yapma, sorumluluk değerlerini kazanacaklar.                                               * Çocuklar farklı değerler üzerinde düşünme,düşüncelerini ifade etme,kazandıkları değeri davranışa dönüştürme fırsatı bulacaklar.  * Çocuklar farklı okullardan farklı sınıflardan arkadaş edinecekler, onları tanıma fırsatı bulacaklar.                                                                                                                         

KULLANILACAK BİLİŞİM ARAÇLARI
Bilgisayar, telefon
PEDAGOJİK TEMELLERİ
Sosyal-duygusal,dil, bilişsel ve psikomotor alanlar, öz bakım beceriler
İŞ PLANI
 KASIM
Okullarda proje panoları oluşturulur, ortak okullar whatsapp grubu kurulur, proje sosyal ağlarda tanıtılır, twinspace sayfaları düzenlenir, web 2 araçlarının kullanılması
-Proje afişleri hazırlanır ve paylaşılır
-Ailelere projeyi anlatan tanıtıcı yazı gönderilir ve veli toplantıları yapılır.
-e-tiwinning projesi veli izin dilekçelerinin dosyalanır.
-Proje ortağı öğretmenler arası belirlenen zamanda webinar üzerinden  tanışma toplantısı yapılır.

 ÖZGÜVEN
Gruplar birbiriyle eşleşir.
Her çocuk ailesiyle birlikte bir karton v.b. üzerine çocuğunun adı soyadı ve yapabildiği davranışları ( dans edebilirim,yatağımı toplayabilirim, v.b)  yazıp  “kendi reklamım” projesi hazırlar .projelerini istedikleri gibi süsler. Projeler belirlenen günde okula getirilir. Her çocuk arkadaşlarının önünde kendi projesini sunarak kendi reklamını yapar. Öğretmenler tarafından videolara çekilen bu sunumlar eşleşilen gruplarla karşılıklı olarak whatsapp üzerinden gönderilir. Karşı grubun projeleri de sınıflarda öğrencilerle birlikte izlenir. Sınıflarda ay boyunca özgüven değeri ile çalışmalar yapılır.
“KENDİ REKLAMIM PROJE” leri proje panolarında sergilenir.
ARALIK
DOSTLUK
Sınıflar  birbiriyle eşleşir.
İki sınıftaki çocuklar arasında eşleştirme yapılır. Çocuklar eşleştikleri arkadaşlarıyla öğretmen yardımıyla kısa bir görüntülü konuşma yaparlar.
 Her çocuk  eşleştiği arkadaşına ailesi yardımıyla  mektup yazarlar.
Sınıflarda karşı gruptaki arkadaşlar için  dostluk kavramını ele alan bir sanat etkinliği yapılır.
Mektuplar ve sanat etkinlikleri  toplu olarak postalanır.
Gelen mektuplar sınıflarda okunur.
Gelen mektuplar ve sanat etkinlikleri proje panolarında sergilenir.
Sınıflarda ay boyunca  dostluk-arkadaşlık değerine yönelik etkinlikler yapılır,kitaplar okunur, şarkılar öğretilir.
OCAK
SORUMLULUK
Sınıflarda ay boyunca sorumluluk değeri işlenir. Evlere sorumluluk çizelgeleri gönderilir. Bir kutunun içine her çocuk evde bir yumurta yerleştirir. Yumurtalarını 1 hafta boyunca kırmadan okula getirip götürmeye çalışırlar. Kırmadan 1 haftayı tamamlayan çocuklar sorumluluk madalyası kazanır. Sınıflarda çekilen fotoğraflar proje whatsapp grubunda paylaşılır.tüm grupların resimlerine sınıflarda öğrencilerle birlikte bakılır.

ŞUBAT
SEVGİ
Sınıflarda “sevgi” değeri işlenir. Aile katılımı olarak çocuklar aileleriyle birlikte birer “sevgi sepeti” hazırlar. Sepetlerin içine tüm sınıf arkadaşlarıiçin küçük birer hediye koyar. (şeker, kalem,sticker, resim v.s.) belirlenen bir gün tüm çocuklar sınıfa sevgi sepetini getirir. Arkadaşlarına veriri. (her grup kendi sınıfında yapacaktır)  
Sınıflar birbiriyle eşleşir. Eşleşen sınıflardaki çocuklar da birbiriyle eşleşir. Her çocuk eşleştiği arkadaşıyla öğretmen yardımıyla görüntülü konuşma yapar.
Çocuklar eşleştiği arkadaşı için ona sevgisini gösteren bir resim yapar. Resimler proje panosunda sergilendikten sonra eşleşilen sınıfa postalanır.
Gelen resimle sınıflarda incelenir ve proje panosunda sergilenir.
*webinar üzerinden proje ortaklarıyla ara değerlendirme toplantısı yapılır.
MART
SAYGI
Sınıflarda “saygılı oluyorum defteri” yapılır. Defterler evlere gönderilir. Çocukların evde gösterdikleri saygılı davranışları aileleri o deftere yazar. Hafta bitiminde defterler okula gönderilir. Sınıfta her çocuğun defteri okunur. Defterlerin fotoğrafları çekilip proje whatsapp grubunda paylaşılır. Tüm fotoğraflara sınıflarda öğrencilerle birlikte bakılır.
sınıflarda başka insanlara saygı,diğer canlılara saygı,doğaya saygı,farklılıklara saygı konularında çalışmalar yapılır. Yapılan çalışmalar fikir olması amacıyla whatsapp grubunda paylaşılır.
NİSAN
PAYLAŞMAK-YARDIMSEVERLİK-İYİLİK
Sınıflarda iyilik ve paylaşma konuları işlenir. Her çocuk ailesiyle birlikte bir iyilik kumbarası hazırlar.(Herhangi bir kutu kumbara şeklinde düzenlenir ve istenilen şekilde süslenir). Belirlenen  günde kumbaralar sınıfa getirili. Çocukların  arkadaşlarına yaptığı her iyilikte kumbarasına bir pul (yıldız v.s) atılır. Hafta bitiminde kumbaralar açılır.pullar sayılır. En çok pulu olan öğrenci iyilik prensesi/prensi seçilir. Diğer öğrencilere de amaca uygun olarak öğretmen tarafından hazırlanan rozetler verilir. Rozet ve taç kazanan çocukların fotoğrafları whatsapp grubunda paylaşılır.
Sınıflar birbiriyle eşleşir.
Sınıflar arası öğrenciler de birbiriyle eşleşir. Çocuklar öğretmen yardımıyla eşleştiği arkadaşıyla görüntülü olarak konuşur. eşleştiği arkadaşı için evinden küçük bir oyuncak seçer. Tüm oyuncaklar toplu olarak kargolanır. Gelen oyuncaklar sınıflarda incelenir hakkında sohbet edilir.
*webinar üzerinden proje ortaklarıyla genel değerlendirme toplantısı yapılır.
MAYIS
SERGİ
Proje boyunca yapılan etkinlikler, karşı taraftan gelen resimler, mektuplar,oyuncaklar,iyilik kumbaraları, sorumluluk çizelgeleri,saygılı oluyorum defterleri ve kendi reklamı projelerinden v.b. projeyle ilgili tüm ürünlerden oluşan mini bir sergi düzenlenir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.